Вхід

Реєстрація
Головна
 
Мій сайт 
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Листопад » 24 » Конспект уроку для 5 класу "Українська народна казка "Мудра дівчина"
04:03
Конспект уроку для 5 класу "Українська народна казка "Мудра дівчина"

ТЕМА:УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА «МУДРА ДІВЧИНА»

Мета: продовжити знайомити учнів з українськими народними

казками, вчити дітей визначати головну думку твору, ви­значати засоби, якими у творі досягається ця мета; форму­вати вміння читати в особах, правильно інтонувати мову дійових осіб; виховувати здатність виходити зі скрутного становища і перемагати; поглиблювати почуття любові та поваги до батьків.

Тип уроку:      урок-подорож.

Мудрість найкраще багатство.

 Народне прислів'я

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую вас здійснити подо­рож у світ казки «Мудра дівчина».

-  Поміркуйте, про що може йти мова в казці з такою назвою. (Про дівчинку, яка була розумна; кмітлива, дуже любила свого тата і допомагала йому. Вона була з бідної сім'ї, але мудрості мала більше, аніж її дядько багатий і пан.)

— Чи відповідає епіграф нашому уроку. (Так, відповідає.)

Чому? Поясніть. (Бо не багатство красить людину, а її мудрість.)

На сьогоднішньому уроці ми поглибимо свої знання про казку,

розкриємо прекрасні риси характеру, які притаманні нам, українцям. А якщо їх бракує у нас, то ми їх запозичимо у Марусі — головної герої­ні нашої казки.

Отже, ви повинні:

•   поглибити знання про казку, її особливості;

•   уміти виразно читати казку в особах;

•  любити тата, маму, своїх рідних.

II. Повторення вивченого

Для того щоб відчинилися нам двері у казку, потрібно дати відпо­відь на запитання.

1.  Що називається казкою? (Народне оповідання про незвичайні, часом фантастичні події.)

2.  Яку будову має казка? (Зачин, основна частина і кінцівка.)

3.  На які види поділяються казки? (Казки про тварин, фантастичні, або чарівні, і побутові.)

4.  А до якого виду належать казки про «Про правду і кривду» та «Мудра дівчина»? (До побутових казок.)

III. Робота з казкою «Мудра дівчина»

1. Словникова робота.

Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимось з окремими словами і складемо з ними словосполучення.

а) Хто скаже, що називається словосполученням? (Два або кілька слів, пов'язані між собою за змістом і граматично.)

б) Де ми отримуємо знання про словосполучення? (На уроках рідної мови.) А зараз прочитайте «пірамідки» слів з дошки і об'єднайте їх правиль­но і за змістом і граматично:

хорт                                     прудкий

нива                                    колосиста

рундук                                 високий

прясти                                 швидко, майстерно

локіт                                    закручений

полотно

гребінка                                 біле

                                            дерев'яна

                                            простора

                                            дерев'яне

                                               швидкі

світлиця

днище            

ґринджоли

2. Читання учнями казки.

3.  Бесіда.

•   Назвіть дійових осіб казки.

•  Хто головний герой казки?

•  Де відбуваються події?

4. Аналіз змісту казки, вибіркове читання.

•   Чому виникла суперечка між двома братами? Як вони вирішили її розв'язати?

•   Прочитайте, чому пан загадав братам загадку? Зачитайте її.

•  Як цю загадку відгадав багатий брат? Прочитайте загадку, яку запро­понувала Маруся.

•   Чому пан розсердився, коли дізнався, що його загадку відгадала донька бідняка.

•   Скільки ще загадок відгадала дівчинка? Прочитайте текст, де йдеть­ся про другу й третю загадки.

•  Під час читання якого епізоду ви хвилювалися, а де посміхалися? Якими рядками казки можна підписати ілюстрації? (Робота з ілю­страціями.)

5. Читання діалогів у особах.

Діти в парах готують виразне читання одного з діалогів.

6. Характеристика дійових осіб.

На дошці записані слова.

Маруся

Батько

Пан

Брат

добра, смілива,

добрий, чесний

ледачий, нероз-

зажерливий,

кмітлива, розсуд-

роботящий, бояз-

судливий, само-

скупий, дурний,

лива, винахідлива,

ливий, люблячий

любиві

облесливий

працьовита,

 

 

 

мудра,

 

 

 

розумна

 

 

 

Учні називають їхні риси характеру, записують слова у відповідні колонки.

•   Яким виявив себе пан у змаганнях з Марусею на кмітливість? Про що це говорить?

•  Як би ви ще назвали Марусю, окрім мудра?

7. Яким відомим вам прислів'ям можна охарактеризувати основну дум­ку казки? (Не багатство красить людину, а розум.)

IV. Підсумок і узагальнення вивченого

1.  Кому симпатизує народ у казці? Над ким незлобливо кепкує або й відверто насміхається?

2.  Як ви гадаєте, що схвалюється, а що засуджується?

3.  Ким була Маруся для батька? Які відносини панували між ними? З чого це видно?

4.  Чому батько звертається по допомогу не до поважних, досвідчених людей, а до своєї юної доньки?

5.  А чи з вами радяться батьки? Чи готові ви допоїти їм у скрутній си­туації?

6.  Які риси характеру ви запозичите у Марусі?

7.  Чи зміниться ваша поведінка після прочитання казки?

8.  Чого вчить нас казка «Мудра дівчина»?

9.  Які риси характеру традиційно притаманні українцям, особли­во україночкам?

V. Мотивація оцінок

VI. Завдання додому

  1. Скласти план до казки.
  2. Намалювати ілюстрації до казки, придумати підписи.

 

Переглядів: 3599 | Додав: Anna | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz