Виховний захід «Пізнай себе»
Мета: Вчитись пізнавати свій внутрішній світ і світ ближнього; формувати адекватну самооцінку, виховувати самоповагу і повагу до інших.
Всі сидять за круглим столом.
1. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми з вами познайомимось, дізнаємось кого як звати, які захоплення ви маєте, хто ваші друзі .Тому що кожна людина – це багатогранний світ, це маленьке зоряне небо, хаос відчуттів думок, можливостей і вчинків.
Вчитель:
• Зараз ви мені розповісте як вас звати та хто дав вам ім’я.
• А чи подобається воно вам та що означає?
• Діти, а які мрії у вас є?
Учні по черзі розповідають про себе, про що вони мріють.
Вчитель: Діти, а які побажання собі, друзям у вас є?
У кожного вдома є дзеркало, в яке ми часто чи рідко, але все-таки заглядаємо. Цікаво чому? Кажуть, що це властиво тільки дівчатам. Але ніде правди діти, заглядають в дзеркало і хлопці. Чи не так?
В чому ж тут секрет? Що ж такого говорить нам дзеркало?
Очевидно, щось розповідає про нас.
Але чому це для нас так важливо?
Кожна людина має якусь мету і хоче її досягти. Кожна людина Йде до своєї мети своїм шляхом і шукає власні засоби здійснення усіх бажань.
Зовнішній вигляд може або допомогти здійснити свій задум, досягти мети або ж поховати всяку надію на щасливий результат.
Ось тут дзеркало стає нам у пригоді.
Давайте ми сьогодні скористуємось ним. Та пам’ятайте, дзеркальце не можна обманути,
воно бачить всю правду.
Ми подивимось у наше чарівне дзеркальце і побажаємо щось собі і своїм друзям, щоб наші бажання обов’язково збулися (учні по черзі підходять до дзеркальця).
Ми хочемо себе оцінити як виглядатимемо в певній ситуації. Чи будемо ми елегантними, чи буде нам зручно займатися спортом, чи зможемо ми сподобатись людині, з якою дуже хочеться, подружитися.
Що не кажіть, а зовнішній вигляд кожного з нас - це дуже важливо, і ой, як непросто.
Кожен з нас свій вигляд і свою поведінку оцінює по-своєму.
Але людство створило протягом століть свої правила поведінки, що звуться етикетом.
Ось, зараз ми подивимося, чи правильно, з нашої точки зору, наші колеги розуміють ці правила. Чи правильно розуміємо їх ми?
Дивимося, порівнюємо, оцінюємо, робимо висновки, поправляємо, вчимось, використовуємо для досягнення мети.
(Виходять учні, одягнені в різний одяг, в залежності від ситуації в якій вони опиняться. Для зацікавлення і спостережливості дітей використовується контраст одягу, наприклад: одна пара - 1 учень одягнений у шкільну форму, 2-у спортивний костюм. Так розпаровані пари. Вони ідуть на середину класу і демонструють свій одяг, пояснюючи, куди вони в ньому зібралися. Вийшли всі пари). Інші учні поділилися на три групи.
Їм ставлять запитання:
1. Чи відповідають костюми заданій ситуації?
2. Чи можна в такому одязі з'явитися в такому-то місці?
Завданню 1: Знайти пари і погрупувати дітей.
Учні по черзі, одна команда за іншою, групують дітей. За правильно поставлену пару кожна команда отримує 1 бал.
Завдання 2: Вчитель показує малюнок, на якому зображено одного учня, в одній і тій ситуації, який іде до школи. Тільки на одному він охайно вдягнений, причесаний, чистий, а на іншому - навпаки.
Учні повинні назвати відмінності і висловити свою думку. За кожну відповідь 1 бал.
Завдання 3: Намалювати карикатуру (смішний образ) на учня, яким він не повинен бути. Діти можуть малювати по черзі, може один з групи, а інші підказують.
До того, що ми побачили, вивчили, зрозуміли і запам'ятали, додамо кілька корисних порад, які допоможуть вам у житті. Вони прості, але за ними стоїть віковий досвід людства:
1. Кожна людина особлива;
2. Одяг для людини, а не навпаки;
3. Поважай права інших, тоді поважатимуть і твої права;
4. Не будь білою вороною, але не намагайся стати папугою. У живого папуги все-одно вийде краще.
5. Не лінуйся навчатися правилам хорошого тону.
Може вони тобі допоможуть лише раз, але це буде дуже важливий випадок.
6.А тепер посміхніться один одному і робіть це щодня. Результат буде чудовий. Це останнє правило.
|